A jó családi portrék titkai

Minden család más és más. Ami az egyik helyzetben beválik, a másikban lehet hogy nem. Van néhány tipp, amit a legtöbb helyzetben sikerrel alkalmazhatunk.

1. Hozd közel az embereket a képen

A család tagjait szoros kötelékek tartják össze. Jól látható ez a kötelék a képen, ha a családtagok fizikailag közel vannak egymáshoz, érintik egymást, vagy egymás felé hajlanak, bújnak. Meghitt és közeli kapcsolatot sugall a közelség, ezért úgy kell elrendezni a családtagokat, hogy szemmel látható legyen az összetartozás.  

2. Az öltözék harmóniája

Egységesség teszi a képet, ha a ruhák stílusban, színben egymással harmonizálnak, vagy kiegészítik egymást. Ez lehet farmer-póló, nyári ruhák, esküvőn alkalmi ruha stb. Jobban mutat a képen, ha mindenkji egységesen világosabb, vagy sötétebb ruhákat visel. Egy vidám felszabadult képhez lehet a színeket is variálni. De ne kombináljuk az egyes stílusokat egymással (pl. konzervatív alkalmi ruha - emblémás pólóval és rövidnadrággal).

Pizzuti_Studios_Family_ Portraits_MA-94

3. Fotózz természetes fényben

Kora reggel, vagy késő délután a fények kellemesen meleg árnyalatúak, lágyak. Ez az igazán megfelelő időpont a fotózásra. Délben a nap harsány, kemény és sötét árnyékokat eredményez, nem megfelelő fotózásra, kerüld az erős napsütést. 

4. Készíts több képet

Ha több ember van a képen, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy valaki éppen akkor pislog, amikor fotózol. Szólj, mikor készíted a képet “Most senki nem pislog”, "Egy nagy kiáltást kérek, és mindenki felteszi a kezét" vagy hasonló jelzésekkel. Ha szólsz az emberek jobban figyelnek, hogy ne pislogjanak. Ennek ellenére több képet érdemes egy-egy beállításról is készíteni, mert mindig lesznek pislogók. A kijelzőn már a helyszínen gyorsan ellenőrizheted az eredményt. Ha szükséges, fotózz újra!

5. Legyél gyors

Sokáig senki nem szeret pózolni, mosolyogni. Ha nem szeretnél erőltetett mosolyokat és beállításokat látni, akkor gyorsan kell cselekedni. A fényképezőgéped állítsd be előre (zársebesség, rekesz, ISO érték, vaku szükség szerint), hogy csak a fotózással kelljen foglalkozni.  

6. Teremts kötetlen, vidám hangulatot

Nem csak a gyerekek fotózásánál fontos, hanem a legtöbb helyzetben, amikor mosolygós, felszabadult képet készülünk fotózni. Légy vicces és közvetlen, kezd a lazább képekkel. Mindenki egyszerre ugorjon, kiáltson, vagy mutasson valamit. Ezek a típusú képek megtörik a csendet megszüntetik a feszélyezettséget. A természetes mosolyok kulcsa a felszabadult légkör.  

7. Légy kreatív

Készíts a szokásostól eltérő képeket. Felejtsd el az erőltetett képeket. Rendezd a családtagokat növekvő sorrendbe, vagy két oldalt csökkenő sorrendbe, háromszögbe. Egymás elé és mögé, fotózd őket felülről ahogy fekszenek és a fűben a fejük összeér, vagy egymás ölében ülnek egy székben, stb. Találjatok ki együtt vicces beállításokat.   

Pizzuti_Studios_Family_ Portraits_MA-95

Mount Wachusett_Princeton, MA_Pizzuti_Studios_Family_ Portraits_MA-89

8. Fókuszálj a családra és hagyd el ami lényegtelen

Használd a legkisebb mélységélességet amit lehet, hogy a háttér elmosódva jelenjen meg, de ügyelj rá, hogy a képen mindenki éles legyen. Egy idő után kialakul a megfelelő gyakorlat. Digitális fényképezőgéppel állítsd be nagyobb rekeszt (pl. f4), majd a képet ellenőrizd a kijelzőn, győződj meg róla, hogy mindenki éles. Szükség szerint csökkentsd a rekeszt a megfelelő mélységélességhez és ellenőrizd az eredményt. A háttér legyen egyszerű és természetes, hogy ne vonja el a figyelmet. Használj szűk képkivágásokat is. 

9. A dicséret jobb képeket eredményez:

Az elkészült képek között lesznek jobbak és kevésbé jobbak.  Ügyeljünk arra, hogy a következőket ne mondjuk: "Ez nem működik", "Nem lett jó", "Ez egészen rossz". A kevésbé jókra mondhatjuk: "Most próbáljunk egy másik beállítást." Hangsúlyozd viszont a jót: "Nagyszerű", "Kiváló!", "Ez nagyon jó!", stb.  Emeld ki a jobb képeket, dicsérd meg a családtagokat, és mutasd meg nekik.  Meglátod, hogy a pozitív hozzáállás még jobb képeket eredményez.

Megoszt

Megosztom a cikket!

 
  • Gyakran frissülő tartalom

    Az oldalon új cikkek adnak ötleteket, hogy egyre jobb képet készíts. 

  • Könnyen érthető

    A tartalom kezdő fotósoknak készült, ezért könnyen elsajátítható tippeket olvashatsz. 

  • Csatlakozz a Facebookon

    Lájkold az oldalt, így mindig időben értesülsz az új cikkekről.

  • Bárhol olvashatod...

    Az oldal megjelenítése optimalizált Apple (iPhone, iPad) és Android mobil eszközökre is.

  • 1